Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)

Institut de Ciències Fotòniques ICFOLa llum, concretament la llum làser, s'ha convertit en una de les eines fonamentals per a l'avenç científic, tecnològic i econòmic en moltes àrees, que van des de les telecomunicacions i Internet fins a les ciències de la vida i la salut, el medi ambient i l'entreteniment. A l'ICFO s'avancen les fronteres d'algunes d'aquestes àrees, com la nanofotònica, l'optoelectrònica, la biofotònica i l'òptica quàntica.

L'esperit de l'ICFO és el de la recerca creativa, motivada per la curiositat, per la fascinació pels reptes d'allò desconegut i pel treball intens. És un esperit compartit per molts investigadors d'arreu del món, amb alguns dels quals els investigadors de ICFO col·laboren estretament.

Una de les missions principals de l'ICFO, en col·laboració amb la Universitat Politècnica de Catalunya i amb altres universitats catalanes, és la formació d'estudiants de doctorat, mitjançant beques, cursos i seminaris, amb accés a infraestructures potents de recerca experimental i sota el mestratge d'investigadors que es troben entre els millors del món en el seu camp. Es tracta d'una formació adreçada a dotar aquests estudiants de les capacitats necessàries per esdevenir futurs líders, ja sigui en el món acadèmic o en l'industrial.