Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras (IJC)

L'Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras (IJC), centre CERCA de la Generalitat de Catalunya, es va constituir amb l'objectiu d'impulsar la recerca biomèdica i el desenvolupament de la medicina personalitzada de les hemopaties malignes i, especialment, de la leucèmia. Es tracta d'un centre sense precedents que, amb el treball i rigor d'investigadors d'arreu del món, utilitza les tecnologies més innovadores per intentar guanyar-li la partida a la leucèmia i les altres hemopaties malignes.

Cada any es diagnostica leucèmia a unes 5.000 persones a l'Estat espanyol. D'altra banda, altres hemopaties malignes com els limfomes o el mieloma múltiple afecten respectivament a 7.000 i 2.000 nous pacients cada any al nostre país. I pel que fa als nens, la leucèmia és el càncer infantil més freqüent amb una incidència del 30% dels càncers pediàtrics.

Més informació: dossier informatiu de l'Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras.