Benvinguda

HUBc representants entitats signants

En el marc de la Universitat de Barcelona, ​​una institució centenària i moderna situada entre les primeres del nostre país, el projecte HUBc reuneix les condicions per a l'excel·lència a través de la connexió entre coneixement i salut.

El campus de la salut HUBc compta amb quatre centres docents i sis hospitals que aglutinen prop de 12.000 professionals dedicats a la salut (entre investigadors, docents i personal sanitari) i 8.000 alumnes de diferents titulacions. A més, agrupa el potencial de dues ciutats: Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat, unió que genera un dels pols més reconeguts en l'àmbit de les ciències de la salut a nivell regional i transnacional.

La clau de l'èxit de la proposta HUBc es basa en la qualitat dels seus docents i investigadors, en la potència de la seva relació amb l'entorn social i econòmic, en la força de la seva base científica i de la seva experiència professional, en l'impuls a la innovació i en la seva capacitat de transferència al sector productiu. Tot això situa aquest projecte en el primer nivell pel que fa a la seva força territorial, al seu destacat paper nacional i al seu pes de referència en el pla internacional.

A més, la proposta HUBc es basa en la confiança entre l'entorn públic i el privat per treballar en un projecte comú, en la conjunció d'esforços per coordinar, dinamitzar i promoure la biomedicina i les tecnologies mèdiques, amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida de la població i esdevenir un motor sostenible per a la transformació del territori, el desenvolupament econòmic i el benestar social.

El HUBc es planteja com un projecte de conversió cap a l'excel·lència internacional sobre la base d'un model compromès amb l'entorn social i una aposta per la innovació i el coneixement en l'àmbit de la salut, pilars imprescindibles per millorar la salut de les persones davant els reptes que presenten les noves necessitats globals. Aquesta aliança estratègica amb el sector productiu promou al mateix temps una alta capacitat d'internacionalització i d'excel·lència. En aquest sentit, la principal força de l'HUBc és el seu elevat grau d'especialització en l'àmbit de la salut, que sens dubte és un factor d'atracció de talent.

El HUBc és, doncs, una iniciativa de formació, investigació i transferència de coneixement que inclou la base científica de les ciències de la salut i aglutina prop de trenta entitats entre universitat, hospitals, centres de recerca, empreses i entorns territorials que, en forma d'institucions o consorcis, faciliten la integració del món econòmic i assistencial.

Aquesta relació amb l'entorn econòmic es desenvolupa en un entorn científic-sanitari que comunica Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat, i s'estén a altres centres de poblacions properes. Aquest és el nucli del projecte HUBc: el campus de la salut de la Universitat de Barcelona.

Dídac Ramírez Sarrió, rector